Cevap: Zaruret olmadıkça aşağıdaki 10 şeye riâyet etmelidir:
1) İki eli çolak olan, taharetlenemez. Kolları toprağa, yüzünü duvara sürerek teyemmüm eder. Yüzünde de yara varsa namazı abdestsiz kılar ve namazlarını terketmez.
2) Hasta olana, zevcesi, cariyesi, çocukları, kardeşleri abdest aldırır.
3) Taş ve benzeri ile taharetlenmek su yerine geçer.
4) Deli olan veya bayılan kimse, 24 saatte ayılmazsa iyi olunca namazlarını kaza etmez. İçki, afyon, ilaç ile aklı giden, her namazı kaza eder. Yatarken başı ile ima edemeyecek kadar ağır hastalığı, 24 saatten çok devam eden kimseden, aklı başında olsa bile namaz sâkıt olur.
5) Helaya girmek için, hususi şalvar kullanmak ve başı örtülü girmek müstehaptır.
6) Helaya girerken, elinde Allahü teâlânın ismi ve Kur’ân-ı Kerîm yazılı bir şey bulunmamalıdır. Bir şeye sarılmış veya cepte olmalıdır.
7) Helaya sol ayakla girip, sağ ayakla çıkmalıdır.
8) Helâda avret yerini, çömelince açmalı, konuşmamalıdır.
9) Avret yerine ve necasete bakmamalı, helaya tükürmemelidir.
10) Hiçbir suya, cami duvarına, kabristana ve yola abdest bozmamalıdır.
Halebi-i sagir’de buyuruluyor ki “Abdestin farzları, sünnetleri, edepleri ve menhi, yani memnû olan şeyleri vardır. Abdestsiz olduğunu bilerek zaruretsiz namaz kılan kâfir olur. Namaz kılarken abdesti bozulan hanefi, hemen omuzuna selam verip, namazdan çıkar. Vakit çıkmadan abdest alıp, namazını baştan tekrar kılar. Mâlikî mezhebinde, namazı bozulmaz. O ânda özür sâhibi olur”.
Kurân-ı Kerîmi abdestsiz tutmak haramdır. Ezberden okumak câizdir. Yatağa abdestli girmek sünnettir. Şiratü’l-İslam şerhinde diyor ki “Kurân-ı Kerîmi yatakta, yatarak ezberden abdestsiz okumak câizdir ve sevaptır. Fakat, başını yorgandan dışarı çıkarmalı ve bacakları bitiştirmelidir.”
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.